اشعارشاعر اهل البیت(محب)

اشعارمذهبی سبکی و روضه...

اشعارشاعر اهل البیت(محب)

اشعارمذهبی سبکی و روضه...

اشعار فاطمیه

بسم رب الزهرا(س) 

این اشعاری که در ادامه مطلب میبینید تمام سبکی هستند 

و برای فاطمیه انشاالله در این الفاطمیون من گنه کار هم سهیم باشم 

یا زهرا یا مهدی

                                                                   سبک اول: 

مستم غلامه تو      شده ام من به دامه تو           وحشی بدم حسین   چو شدم من به رام تو

صاحب هیئتی   شاه غیرتی   شش گوشه بود به دل جای قیمتی

ای آشنای من به فدای تو دلربا           آیم شبانه من همه شب سوی کربلا

ای نام تو تمامه تمنای عالم است         سینه زنان و لطمه زنان سوی نینوا

حسین لبیک

ای پادشاه من        تویی ای دلربای من            آیم به کربلا          که دهی تو شفای من

تو یار منی           غمخوار منی        سگ گشتم به خیمه ات اربابه منی

دلداره من تمامه وجودم به پای تو       شیرین و لیلیان دو عالم فدای تو

جانم تویی تمامه قرارم قراره تو        نازد چو آسمان به نوای صدای تو

حسین لبیک

امشب چو مسته مستم و عاری ز هسته هست    زهرا تو شاهی و همه عالم چو پسته پست

یارحیدری           عشق بی سری      اینجا پادگان دل تو سرلشگری

مادرشوم غلام تو مستانه سگ شوم    نامه حسین تو همه شب گشته بر لبم

عاقل شدم جنونه  تو برهان عقله من    بر سرزنم که تو شده ای ذکر این امشبم

مادرمادر... 

 

                                                             سبک دوم:  

دله من دیوونگی رو           به حد اعلا رسونده           

دله من کفتر قلبو                تویه کربلا پرونده

همه هستیم حسینه              می و مستیم حسینه

این دله بی خونه من            تویه بین الحرمینه

-

ای بی کفن حسین      ای بی بدن حسین    جنت که میگفتن    تو بین الحرمین

غریب مادر

خورشید آسمونی تو           شهاب کهکشونی تو

سگ میخونت شدم من         تویه قلبم میمونی تو

غلام حضرت زهرا           عاشقش هستم به مولا

توی مجلسش بمیرم            کوثر بهشته دلها

-

مادر مهربون        نرو پیشم بمون    امشب از توچشمام   میباره آسمون

مادریازهرا

                                            سبک سوم: 

فاطمه ای نور عینم             فاطمه  ای شوروشینم         فاطمه ام الحسینم    یازهرا

حیدرو دوری ز زهرا         همسر شاه دو دنیا              مرگ زهرامرگ مولا         یازهرا

حیدرو تنهایی و شب          حیدرو بی تاب و در تب      حیدر واسم تو بر لب

فاطمه ای یار حیدر

ای عزیزم فاطمه  جان        تو میا خانوم به میدان          میزنندت نانجیبان              واویلا

میروی ای جان حیدر         مانده جایت روی این در      میشوم بی یارو همسر         یازهرا

چادرخاکی و خونی           با نگاهات میسوزونی          قول بده پیشم میمونی          ای زهرا

مرو که میمیرم زهرا          بی تو من سیرم از دنیا        ای گل یاسم ای لیلا

فاطمه ای یار حیدر

                                      سبک چهارم:  

تو مدینه یه مردی/کناره جسم سردی/گریه کنون میخونه/فاطمه جان تو مردی

میگفت نرو بمون پیشم/اگه بری منم میرم/پیر شدم اینو میدونی؟بدونه چشمات میمیرم

بودی کنارم فاطمه یادش بخیر           بودی به دردم خاتمه یادش بخیر

تنها شدم ای نو گل یاس کبود             از آسمان بودی و من یادم نبود

یافاطمه یا فاطمه یا فاطمه

دله علی گرفته/یه گوشه ای نشسته/روخاک در نوشته/فاطمه بود فرشته

ازوقتی رفت تنها شدم/بی فاطمه شیدا شدم/ای میخ در لعنت به تو/از فاطمم جدا شدم

در خانه ام تنها شدم ای فاطمه           من همدم غمها شدم ای فاطمه

کی میشود آیم به پیشت همسرم          تا کی نشینم تا شکافد این سرم

یافاطمه...

میخندی و میمیرم/میگی علی که پیرم/میگم نرو عزیزم/میگی زدنیا سیرم

دعانکن گل علی/ازپیش بچه هات بری/بخدا سخته فاطمه/یتیمی و بی مادری

مرومرو ای فاطمه لیلای من             ای باغبان و مادر گلهای من

تنها مرو این حیدرت را هم ببر          آخه چرا تو امدی گشتی سپر

یافاطمه...

 

 

                                                سبک پنچم:  

فاطمیه رسیده و من            پرمیکشم تا مدینه

یکی بودویکی نبود             یکی با صورت کبود

دلا همه گریه کنون             میخونن از مادرمون

امشب جونم رسید به لب      میخوام بدم برا تو جون

ای مادرم ای یاور غمهای من

                   بی تو چگونه سر شود شبهای من

با تو جهانم چون بهشته کردگار

                  کرده جهنم بی تو این دل روزگار

بمیرم/دردوبلات نبینم     بمیرم کنار نعشت نشینم

مادرم مادرم ای یاور بی منتم

آی رفقای هیئتی                دیوونه های غیرتی

مادرمونو کشتنو                دست بابا رو بستن

جون همه فدای تو              جوونیمون به پای تو

نبینمت روخاک وخون        نرو تو پیشه من بمون

نروبمون کناره من ای آسمون

                        نکنه دلگیری ز دستم مهربون

پاشوببینم قامتت قامت کمون

                        مادر بمیرم پیرشدی بودی جوون

هی میگه/عجل  فواتی مادرم   دیگرنگنجد روح من درپیکرم

مادرم مادرم ای هستی و تاج سرم

 

                                          سبک ششم:  

برای امام زمان 

صبوریت را دیدم            به اشک خود خندیدم

ز بستانه زیبایت            کمی غصه برچیدم

آن مهلایم تویی       آن لیلایم تویی            همیشه گفته ام ساقی            آن شهلایم تویی

(یاابن الحسن آقا)

صدای تو بشنیدم         به شعر خود لرزیدم

به لفظ تنهایی ها        -ی –خود عمری خندیدم

ای تنهای دنیا         ای دیدنت رویا         به روی نازت نازم         ای امید زهرا

(یاابن الحسن آقا)

   

 

                    و بالاخره روضه ی مادر با سبکی خاص...  

دسته من بسته شد اما   چشم من سمت تو زهرا

بمیرم پاشو عزیزم       میمیرم قسم به ولله

{میبینه زمین خونیه)

ای خدا بمیره حیدر       چی گذشته پشت اون در

فاطمه پاشو عزیزم       پاشو زینبت رو بنگر

{دید زینب سر به در میکوبه هی مادر مادر میگه...این لحظه ها گذشت چند شب گذشت مادرمون جون داد بدن مادرمون رو زمین بابامون بالا سر مادرنشسته داره با زهراش صحبت میکنه...آخ آخ سوا از اینا یه تیکه شعر یادم اومد دیوونه میکنه} 

زهراجان:دارو ندارمو میدم ولی چشماتو نبند         

آخ زهراااا:دارو نداره من تویی به گریه های من نخند... 

.

اومده وقت جدایی        حلالم کردی خدایی

چی بگم به زینب تو     اگه پرسید که کجایی؟

{حالا شروع شد...تازه موقع غسل رسید...حالا وقتشه که علی ببینه چی به سر زهراش آوردن

آخ اینا چیه رو بازوت   کی کبود شده گل روت

تو چرا به من نگفتی     که شکسته شده پهلوت

{آقاجان شما بودی جنازه بی بی رو شستی دفن کردی...اما دلا بمیره برا غریب کربلا...نه بابایی داشت نه مادری داشت...تازه اصلا جنازه ای نبود که بشورنش...اربا اربا یا حسین...} 

 

 

                                   محب علی (علیه السلام) را در لحظات مستی فراموش مکن 

                                                      یا حیدر المظلوم

 
نظرات 1 + ارسال نظر
محمد 1390/02/11 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام آقا مصطفی حال شما خوبه

من میخواستم باشما ارتباط بیشتر داشته باشم
البته اگه اجازه بدید و لایق باشیم

اگه راضی بودید خبر بدید لطفا

یاحسین

در خدمت هستم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد